Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Do not use ePSXe (PC)! Instead use any other emulator. For the purposes of FFT, pSX works wonderfully well!

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - Elric

Pages: [1] 2 3 ... 136
1
As I mentioned, UWEntries is in ADDITION to this tutorial. IF you are overwriting Simon then you won't be using UWEntries at all. As he has the UNIT and WLDFACE already in place. You'd only need UWEntries if you are not linking it to someone who has a corresponding UNIT/WLDFACE. You still need to do the entire tutorial.

If you overwrite simon, its gonna look funny in events, due to missing sprite and EVTCHR. Its best to overwrite an actual unused sprite, and change the pointer with UWEntries.

2
correct

3
This isn't an 'instead' message bud, this is an 'in addition to'

You'll still need to place them via ENTD in FFTP. THEN you will need to use UWEntries to point to the correct WLDFACE/UNIT.BIN entries. Then replace those as well.

4
You didn't feel sad when you had to kill DEB? That's some cold shit right there.

5
Whoa now. Jot5 is always recieving updates. They are just generally not public :P

Also Jot5 is no longer two discs. Cuz Xifanie is a sorceress

6
How do you intend to do 2 discs? :P

Also, you have to leave the tutorials intact whether you wanted to or not :P

7
Works in Progress / Re: FFT the Durai Records (Working title) VanillaMod
« on: September 01, 2015, 03:26:40 AM »



It's actually more about dedication ;) I can bet very few people on FFH have a busier life than I do lol

8
O_o how do you intend to 'add' events to the already full vanilla?

9
Works in Progress / Re: FFT the Durai Records (Working title) VanillaMod
« on: August 31, 2015, 03:01:32 PM »

10
New Project Ideas / Re: Replace animated game sprites with 3d models?
« on: August 31, 2015, 09:22:39 AM »
I go have a couple things in mind, I'd just need to get them laid out in a coherent manner lol. I saw the one you showed Jumza. You should post it here. It's looking really nice. Have you messed with textures at all yet? It's not to bad at all really. Especially if you are just reusing ones that exist in that map.

11
Not until she joins.

12
It's not annoying at all lol. We just want to point out why some would work and some wouldn't. At some point someone may have a similar idea and this would help them determine whether or not it would be worth the time to implement.

13
LOL

14
Pengin is gonna be in this one right?



If not Pengin, then hopefully Shoe makes an appearance.

15
Spriting / Re: First attempt at spriting. Let me know what you think
« on: August 27, 2015, 07:35:28 AM »
The Jot5 Ramza is also Twinees :P

16
You can still contact me when I'm at work. You just gotta PM my phone on IRC instead of my main account. Lol

However if you are referring to pulling JoT5 apart. I won't be helping with that lol. There is a reason our resources aren't public and that everything was made in a way that being able to follow it would be nearly impossible without them :P

17
Spriting / Re: First attempt at spriting. Let me know what you think
« on: August 27, 2015, 03:01:10 AM »
Look in the Jot5 sprite topic. It's probably on the 2nd page of the spriting section by now. I do indeed list all the credits there.

18
I asked this question a few weeks ago and I don't think much has changed. This is probably the closest thing that can answer your question.


19
(like Elric's portrait)!

Stay classy  :cool:

Ogre Battle had some unique job classes like Terror Knight and Lich. Would be cool to see some stuff like that. Do what you guys feel is right, really looking forward to all the work you guys are doing as this is probably the most anticipated game for me along side some indie stuff like Americana Dawn and Chasm. You guys are the best, always courteous and hard working.

The issue is the amount of ability space, though job space is a -bit- more forgiving. So there will likely be several special Mark only monsters with skillsets franksteined from other skillsets.

And thank you very much :D it really does make all the difference for fans to give us so much praise. It's the whole reason we are making Chapter 1 so much better for all of you!

20
I have it on my SNES. However I don't remember enough about it to really do so. Truth be told, the entire idea behind marks came from Arc the Lad 2 :P.

Pages: [1] 2 3 ... 136